4 Temmuz 2010 Pazar

"AÇIK HAVA KÜTÜPHANESİ"

Hasan Paşa Halk Kütüphanesinin, kendini tanıtırken hem de üye sayısını artırmayı hedeflediğini gösteren bir etkinliğidir...

http://www.corumkenthaber.com/ayrinti.php?katid=1&id=9765

Hasan Paşa halk Kütüphanesi çalışanlarını özellikle üye sayısını arttırmaya yönelik yaptıkları bu çalışmadan dolayı kutluyorum ve hazır konu açılmışken halk kütüphanelerine bir eleştiride bulunmak istiyorum. Bizde çoğunlukla halk kütüphaneleri kendilerini tanıtırken üye sayılarını arttırmaya yönelik değil genelde kütüphane ziyareti yaptırmaya meyilli oluyorlar. Gelen ziyaretçiler kütüphaneye bakıp gidiyor. Üye olmuyor ve kitap ödünç almıyorlar. Bu tür tanıtımların kütüphane kullanımını yaygınlaştırmaya hiç bir etkisi olmuyor. Gidenler sadece "aaa orda bir kütüphane var ben bir defa gittim" diyebiliyorlar. Bu yüzden halk kütüphanelerinin kendilerini tanıtmaktan daha öte üye kaydı yapmak ve ödünç kitap vermek dolayısıyla gerçek kullanıcılarını arttırmak üzerine bir takım faaliyetler yürütmesinin daha doğru olacağına inanıyorum. Kitapların kaybolmasından korkmayı bırakıp kullanıcı sayının artmasına yönelmek zorundayız çünkü biz kütüphaneciler kitap bekçisi değil profesyonel bilgi hizmeti veren kişileriz. Bunu yetkililere anlatmanın ne güzel yolu da kalabalık bir kullanıcı grubundan geçer. Bir kişinin söylediğini dikkate almayabilirler ancak binlerce kullanıcının söylediğini dikkate alacaklardır.

Hiç yorum yok: