6 Temmuz 2009 Pazartesi

Kütüphane fotoğrafları :)

Ben çok kütüphane fotoğrafı çektim. Hayır iyi fotoğraf çekme iddiam yok. Aslında pekte anlamam fotoğraftan ama işim gereği çok çekmem gerekti. Gazetelerde, web sayfalarında ratladığım fotoğraflardan fark ettim ki çekilen kütüphane fotoğraflarında bakış açımızın bu denli aynı olması ilginç. Rafların arasında dikilen öğrenci ya da yetişkinler, ellerinde bir kitap, açmış objektife doğru okuyor ama fotoğraf makinesine bakmıyor. Ya da raftan bir kitap seçer gibi yapıyor. Bir başkasında masalara oturup sağlı sollu hepsi bir kitabı açmış okuyor herkes dalmış gibi görünmek için elinden geleni yapıyor ama genede yüzlerde bir gerginlik okunan şeye o kadar dalınmadığını ele veriyor. Herkeste bir ciddiyet önemli bir iş yapıyor olmanın bilinciyle bakıyorlar kitaplara :) Sevmiyorum bu tür kütüphane fotoğraflarını keşke daha doğal olabilseydik belki bu denli sessiz ve ciddi ortamlar olarak algılamasaydık kütüphaneleri herşey çok başka olabilirdi. Bana bu yazıyı yazdıran kütüphane haberlerindeki fotoğrafların linkini koymayı düşündüm ama onların konuları çok başkaydı kütüphaneci arkadaşların alınmasını dahası övgü dolu haberlerde yer alan bir kaç fotoğraf için övgülerin arada kaynamasını istemedim. Link yok :)

Hiç yorum yok: