4 Haziran 2009 Perşembe

Bir Halk Kütüphanesinde Yaşayan Orhan Kemal

"Değeri bilinmeyen yazar Orhan Kemal anıldı
Orhan Kemal, ölümünün 39. yılında Orhan Kemal Kültür Merkezi tarafından, Beyazıt Orhan Kemal Halk Kütüphanesi`nde düzenlenen bir etkinlikle anıldı."

http://tumgazeteler.com/?a=5171813

İstanbul Orhan Kemal İl Halk Kütüphanesini eski bir kullanıcısı olarak eleştirdiğim yönleri olmasına rağmen çok severim. Bu sevgimde o kütüphanenin sevdiğim bir yazarın adını taşıyor olmasınında payı büyüktür. Kütüphaneye ilk gittiğim zamanlar bir öğrenciydim Orhan Kemal, Aziz Nesin, Fakir Baykurt, Vedat Türkali, Sulhi Dölek, Reşat Nuri Güntekin ve benzeri gibi ülkemin nice değerli yazarını çok severek okurdum(hala okurum). İçeri girdiğinizde eski bir bina olmasının yarattığı karanlık duygusu - tüm ışıkladırma çabalarına rağmen- yakanıza yapışıyor olsada sevimlidir, sıcaktır dahada önemlisi halkındır bu kütüphane. Hiç unutmam Nazım Hikmet'in "Benerci Kendini Niçin Öldürdü Kitabını" bu kütüphaneden ödünç alıp okumuştum.
Dokuz yıllık kütüphanecilik tecrübem çok kitap okuyan kullanıcılarımın bile yabancı yazarlara düşkün olduğunu gözlemleme fırsatı vermiştir bana. Elbette sadece gözlem sağlıklı bir ölçüt değil ancak genede insanların bu değerli yazarları ortaokul yıllarında okumalarını ve ileriki yıllarda ben "onların bir kısmını ortaokul yıllarında zaten okumuştum" diye geçiştirmelerini çok sık gördüğüm için beni hep üzmüştür. Bunu doğru bulmuyorum dahası bu yazarlara haksızlık edildiğini düşünüyorum. Kendini, kültürünü, kendi insanını tanımak anlamak isteyen kendi ülkesinin edebiyatçılarına her zaman yakın durmak zorundadır. Komşusunu, durakta gördüğü insanı, market sırasında önündeki kişiyi ancak bu şekilde daha çok anlama fırsatı bulur.

Hiç yorum yok: