13 Mayıs 2009 Çarşamba

"İngiliz turistler, Roma Kütüphanesi avlusunda kitap okuma geleneğini 4 yıldır sürdürüyor"

İngiliz turistler, Side Antik Kent Devlet Agorası Roma Kütüphanesi`nde kitap okuma alışkanlığını 4 yıldır sürdürüyormuş. :)
http://www.tumgazeteler.com/?a=5064536

Bu haberi okuduğumda yaşadığım şaşkınlığı anlatamam. :) Bir arkeoloji düşkünü ve kütüphane sever olarak Side Antik kentine bir akşam üzeri varmış ve o muhteşem manzara karşısında bir aşağı bir yukarı koşarak kütüphane levhasının işaret ettiği yeri anlamaya çalışmış ama o kum yığının yanına saplanan tabelanın hangi yönü gösterdiğini anlamadığımdan kütüphaneyi bulamamıştım. Etrafta yerli turist ve elbette görevli birileri olmadığından görememiştim meğerse İngilizler bulmuş hatta yıllardır kitap okuma geleneği bile sürdürürmüşler. :) Ülkem ören yerlerine mi, kendime mi, yabancılara mı yoksa o tabelayı o şekilde çakanlara mı bir şey desem bilemedim. :) Bir dahakine yolum düşünce sormam gereken kişilerin yabancı tursitler olduğunu artık biliyorum.:)

1 yorum:

hititli dedi ki...

Yeliz hn.Yürekler acınası bir durum.Yıllar önce bir arkadaşımla Datça da tatileyken Knidos'u merak etmiş deniz yolu ilede ulaşmıştık.Dünyanını üçüncu harikası güneş saatinin orada olduğunu okumuştuk.Gitiğimizde dağılmış halde bulduğumuz güneş saatini işlevsel duruma getirip jandarmaya da korumalarını rica etmiştik.SİDE sözcüğü Grekçe "NAR" demektir.Sanırım biliyorsunuzdur.Ama ben şimdi size HİTİT Delisi(onlar kendilerine Neşa'lı diyorlardı)olarak Aşiya Kalın,derim.Hititce sevgi demek.Örneğin:UK AŞİYA TA'da I love you ile aynidir.Levent Ergenç,tesup34@gmail.com...