21 Eylül 2008 Pazar

Artık kitap okumaya kahvehaneye gidiyoruz : )

Ben çok sıkıldım bu tür haberlerden ama anlamadığım bu tür haberlerin hala prim yapıyor olması ya da uygulamaların diyelim neyse onlar yılardır ısıtıp ısıtıp değişik il ve ilçe kahvehanelerine böyle bir şekilde kitaplık(hatta buna utanmadan kütüphane diyenlerde var bunu onların cehaletine veriyoruz: ) kuradursunlar bizim halkımızın okuma seviyesinde hiçbir değişiklik olmazken mutlak sizlerinde dikkatini çekmiştir Ege ve Akdeniz ağırlıkta olmak üzere tarihi ve doğal güzellikleriyle ünlü mekanlarımızda yer alan küçük pansiyonlarda gelen yabancı turistler sayesinde minik birer kitaplık kurulmuş durumdadır ve hatta seyahat edenler burda kitaplarını değiştirirler. Yani elin yabancısı kendi kültüründe kitap okumaya alışık olduğu için gelir bizim ülkemizde bile kitaplık kurar bizimkiler bunu sadece politika olarak kahvehanelere -ki kadınların asla girmesinin mümkün olmadığı mekanlara bunu yapar : ) Bundan sonraki amaç ne olacak acaba kadın günlerinde kitap okunması mı? Israrla söylüyorum ülkem kütüphanecileride, kütüphane kullanıcılarıda kutsaldır. Çünkü bunca yanlışlığın içinde var olabilmeyi başarabilmektedirler.


"Bakırköy’ün kahvehanelerine kitaplık"
İstanbul’un Bakırköy ilçesinde başlatılan “Bakırköy Okuyor” kampanyası kapsamında her kahvehaneye 200 kitaptan oluşan bir kütüphane kurulacak.



İSTANBUL - Bakırköy Kaymakamı Dursun Ali Şahin, ülke genelinde başlatılan “Türkiye Okuyor” kampanyası kapsamında İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, Halk Eğitim Müdürlüğü ve okul müdürleri ile yapılan toplantıda, kitap okuma alışkanlığının yaygınlaştırılması için ilçedeki kahvehaneleri kütüphaneye dönüştürme kararı aldıklarını söyledi. İlçedeki 200 kahvehaneye kütüphane kurulması için talimat gönderileceğini ifade eden Şahin, Milli Eğitim Bakanlığı’nın belirlediği 100 eserin yanı sıra 100 kitap daha belirleyeceklerini ve kahvehanelerde 200 kitaptan oluşan bir kitaplık oluşturulacağını kaydetti.

Hiç yorum yok: