19 Şubat 2008 Salı

Gündüz Vassaf'tan "Enformanyaklık" tanımlaması :) Ben sevdim

Merhabalar,
Gündüz Vassaf' ın İletişim yayınlarından çıkan "Cehenneme Övgü" adlı kitabını birçoğunuz duymuşsunuzdur. Bende ismen bilirdim ancak daha önce okumaya fırsatım olmamıştı. Geçenlerde lise kütüphanesinden ödünç aldım. Gerçekten muhteşem bir kitap, yazar insanı düşünmeye zorluyor. Okuduklarınız sizi resmen çarpıyor ve düşünmeden, sorgulamadan duramıyorsunuz. Kitabın tüm bölümleri etkileyici ancak özellikle bir kütüphaneci olarak "Enformanyaklık" bölümünden ayrıca etkilendiğimi belirtmeliyim. Vassaf öyle güzel açıklamışki insanların bu bilgi çöplüğünde ve bilgi bombardımanındaki bocalamalarını.(Hatta bilgi kelimesini değil genelde enformasyon kullanmış.)Hem kütüphaneci hem de bir birey olarak yazdıklarına katılmamak elde değil. Durmadan yeni enformasyonlara maruz kalan bireylerin sonunda nasıl duyarsızlaştıklarını çok güzel ifade etmiş. Herkesin okuması gereken bir kitap. Aslında kütüphaneci arkadaşlarla bu bölüm üzerine oturup sohbet etme imkanımız olsaydı ne güzel olurdu. Neden ülkemizde hiç okuma kulübü yoktur ki? :( Ya da varda ben mi bilmiyorum?

Hiç yorum yok: